Több mint posztolás: Hogyan lépj tovább a vállalkozásod marketingjébenEgy új blog indulása – személyes tapasztalatból
A Balaton-felvidéken, a festői Ilona Malom Apartman oldalán nemrég elindult a blog – és nem is akárhogy. A cél egyszerű: élményeken keresztül kapcsolódni a leendő vendégekkel, még azelőtt, hogy becsöngetnének. De hogyan kezdj bele, ha még soha nem blogoltál?
Pont erről beszélgettem nemrég Beával, az apartman tulajdonosával. A történetből pedig egy komplett útmutató lett, amit most te is elolvashatsz. És ha kíváncsi vagy, hogyan néz ki ez a gyakorlatban:
👉 Nézd meg az Ilona Malom Apartman blogját
„Miki, szeretnék blogot írni a weboldalamra, de fogalmam sincs, hogyan kezdjek neki. Mi kell egy jó blogposzthoz?”
Ez az a kérdés, amit sokan feltesznek. Mert tudod, mi a helyzet? Rengeteg vendégház-tulajdonos gondolja, hogy elég néhány szép fotó, egy árlista – és kész is van a weboldal. Csakhogy 2025-ben ez már kevés. A vendégek többre vágynak. Történetre. Élményre. Még mielőtt egyáltalán foglalnának nálad.
Szóval leültem, és elmondtam Beának a blogírás néhány alapszabályát, amit most neked is elmesélek.
Miért fontos egyáltalán blogot írni?
Nézzünk szembe a valósággal: a blog nem arról szól, hogy te mit szeretnél elmondani. Hanem arról, hogy mit szeretne hallani a vendéged. És ez óriási különbség.
Aki szállást keres, nem pusztán egy ágyat keres. Hanem élményt. Egy kis menekülést a hétköznapokból. Ehhez pedig kell egy történet – a Te történeted.
Hitelesség – Ez az alap
A vendégeid nem buták. Megérzik, ha kamuzol. Ha úgy írsz egy borászatról, hogy még soha nem jártál ott, az lejön. Ha a túraútvonalakat csak Google Maps alapján mutatod be, az is átjön. És bukta.
Így ne: „A környéken több jó étterem is van.”
Inkább így: „Szombaton leültem Józsi bácsival a falu szélén lévő csárdában. Azt mondta, az idei pörkölt különösen jól sikerült. Másnap elmentem kipróbálni – a gyerekeim már hetek óta rágják a fülem, hogy menjünk el. Igazuk volt.”
Tervezés nélkül nem megy
Ne csak ötletszerűen írj!
Ez a leggyakoribb hiba: leülsz, és nézed a képernyőt – „Na, mit írjak?” Így nem lehet hosszú távon dolgozni.
Blogírás fix időpontban
Jelölj ki egy napot és időt. Például minden szerdán 10 és 12 között. Ez nem vita kérdése – ez a te időd az írásra.
Szezonra szabott témák
A turizmus szezonális – használd ki!
- Tavasz: túrázás, bringázás, helyi ünnepek
- Nyár: strandolás, fesztiválok, szabadtéri programok
- Ősz: szüret, erdőjárás, helyi ízek
- Tél: forralt bor, karácsonyi vásárok, kuckózás
Tartalomnaptár – a titkos fegyvered
Csinálj egy egyszerű táblázatot:
- Dátum
- Téma
- Kulcsszavak
- Képek
- Helyi események
Példa:
- Március 1.: „5 túraútvonal, amit tavasszal látni kell”
- Március 8.: „Miért március a borturizmus hónapja?”
- Március 15.: „Helyi mesterek: beszélgetés Kovács bácsi fazekassal”
Mi tesz egy blogposztot igazán jóvá?
1. Kezdd történettel
Az emberek történetekben gondolkodnak. Ne kezdd sablonosan, hogy „Ebben a posztban…”.
Inkább: „Reggel, amikor kiléptem a teraszra a kávémmal, a köd még mindig lebegve ült a tó felett…”
2. A vendég szemszögéből írj
Ne azt mutasd meg, milyen szuper a vendégházad – azt, hogy ő mit élhet át.
Kevésbé jó: „Vendégházunk csendes környezetben található.”
Jobb: „Reggel csak a madárdal ébreszt – meg néha a faluból átszűrődő harangszó.”
3. Konkrét részletek
A részletek adják az élményt.
Sablonos: „Szép a kilátás.”
Hangulatos: „A nappali ablakából látod, ahogy a nap aranyfénybe borítja a szőlőt a domboldalon.”
Szövegstruktúra: építsd fel okosan!
Alcímek – a vendég térképe
Segítenek átlátni, miről van szó, és azt is, mit érdemes elolvasni, ha csak átfutja a szöveget.
Rövid bekezdések
Online mindenki gyorsabban olvas. Maradj 2-3 mondatos bekezdéseknél.
Felsorolások – az agyad kedvencei
Példa: 3 szuper túra a közelben:
- Kéktúra: 2 óra, közepes nehézség, panoráma
- Piros jelzés: 4 óra, haladóknak
- Sárga: 1 óra, gyerekbarát
Képek: nem díszítés, hanem élmény
Mit fotózz?
Ne csak szép képeket készíts – meséljenek!
Kiváló képek:
- Reggeli kávé a teraszon
- Vendég könyvvel a függőágyban
- Piac, ahol színes standok sorakoznak
- Te, amint beszélgetsz a helyi borásszal
Amit kerülj:
- Stock fotók (megérzik, ha nem igazi)
- Túlszaturált, művi képek
- Idegen helyeken készült fotók
Technikailag is elég egy mobil
- Fotózz különböző napszakokban
- Engedéllyel fotózz vendéget
- Ne tökéletes képet akarj – hangulatot!
SEO – hogy rád találjanak
Mire keresnek a vendégek?
Példák:
- „vendégház Balaton közelében”
- „családbarát szállás Tokaj”
- „romantikus hétvége Nógrádban”
Helyi SEO = aranybánya
- „Látnivalók [városod] környékén”
- „[Település] túraútvonalak”
- „Hol együnk [városban]?”
Ne erőltesd a kulcsszavakat
Írj természetesen – a fontos kifejezések úgyis bekerülnek.
Rossz: „Vendégház vendégház vendégház Pécs”
Jobb: „Pécstől 20 percre bújik meg egy csendes kis vendégház…”
Hívás a cselekvésre – legyen benne minden poszt végén!
- „Írd meg kommentben, te hol szeretsz túrázni!”
- „Tetszett? Nézd meg szabad időpontjainkat!”
- „Van kérdésed a környékről? Írj nyugodtan!”
GYIK – a leggyakoribb kérdések
Milyen gyakran írjak blogot?
Havi 2-3 poszt tökéletes. Inkább kevesebb, de értékes tartalom.
Kell mindig a vendégházat említeni?
Nem. Néha jobb, ha csak a környékről írsz – úgyis tudják, ki írja.
Mi van, ha nem tudom, mit írjak?
Figyeld a vendégeket, az eseményeket, a természetet. Mindig van miről mesélni.
Mennyire legyek személyes?
Annyira, amennyire komfortos. Az emberek szeretik tudni, ki van a szállás mögött.
Honnan tudom, hogy működik?
- Több foglalás
- Több kérdés a bloggal kapcsolatban
- Vendégek említik, hogy olvasták
- Egyre többen kommentelnek, érdeklődnek
Hogyan dolgozunk az Anima Labornál?
Mi sem csináljuk másképp. Minden hónap elején összeülünk, és közösen tervezzük meg a következő időszak blogposztjait. Van egy táblázatunk, ahol minden ötlet, minden kampány szerepel.
Ezért tudjuk nyugodtan, előre dolgozni – nem az utolsó pillanatban kapkodni. És ugyanezt javasoljuk neked is. Mert aki tervez, az hosszú távon is aktív marad. Aki csak ötletszerűen ír, az előbb-utóbb kifullad.
Záró gondolatok – egy valóban elindult történet
Tudod, mi a legjobb az egészben? Hogy amit Bea megfogadott, az nem maradt terv szintjén. Az Ilona Malom Apartman oldalán már el is indult a blog – valódi történetekkel, helyi élményekkel, inspiráló ötletekkel.
Ha szeretnél példát látni arra, hogy lehet ezt jól csinálni:
👉 kattints ide és nézd meg: https://www.ilonamalomapartman.hu/blog/
Te is meg tudod csinálni. Nem kell tökéletesnek lenned. Csak legyen mit mesélned. És ha most épp nincs – menj ki, és gyűjts élményeket.
A vendégek nem tökéletes fogalmazást keresnek. Igazi történeteket akarnak. Olyat, ami miatt szívesen nálad töltenek el egy hétvégét.
És most a te köröd jön:
- Mikor írod meg az első blogposztodat?
- És miről fog szólni?
Írd meg kommentben – kíváncsi vagyok rá!
0 hozzászólás