Mi kell egy jó blogposzthoz? – A blogírás nem is nehéz

2025.06.22.

Több mint posztolás: Hogyan lépj tovább a vállalkozásod marketingjébenEgy új blog indulása – személyes tapasztalatból

A Balaton-felvidéken, a festői Ilona Malom Apartman oldalán nemrég elindult a blog – és nem is akárhogy. A cél egyszerű: élményeken keresztül kapcsolódni a leendő vendégekkel, még azelőtt, hogy becsöngetnének. De hogyan kezdj bele, ha még soha nem blogoltál?

Pont erről beszélgettem nemrég Beával, az apartman tulajdonosával. A történetből pedig egy komplett útmutató lett, amit most te is elolvashatsz. És ha kíváncsi vagy, hogyan néz ki ez a gyakorlatban:
👉 Nézd meg az Ilona Malom Apartman blogját

„Miki, szeretnék blogot írni a weboldalamra, de fogalmam sincs, hogyan kezdjek neki. Mi kell egy jó blogposzthoz?”

Ez az a kérdés, amit sokan feltesznek. Mert tudod, mi a helyzet? Rengeteg vendégház-tulajdonos gondolja, hogy elég néhány szép fotó, egy árlista – és kész is van a weboldal. Csakhogy 2025-ben ez már kevés. A vendégek többre vágynak. Történetre. Élményre. Még mielőtt egyáltalán foglalnának nálad.

Szóval leültem, és elmondtam Beának a blogírás néhány alapszabályát, amit most neked is elmesélek.

Miért fontos egyáltalán blogot írni?

Nézzünk szembe a valósággal: a blog nem arról szól, hogy te mit szeretnél elmondani. Hanem arról, hogy mit szeretne hallani a vendéged. És ez óriási különbség.

Aki szállást keres, nem pusztán egy ágyat keres. Hanem élményt. Egy kis menekülést a hétköznapokból. Ehhez pedig kell egy történet – a Te történeted.

Hitelesség – Ez az alap

A vendégeid nem buták. Megérzik, ha kamuzol. Ha úgy írsz egy borászatról, hogy még soha nem jártál ott, az lejön. Ha a túraútvonalakat csak Google Maps alapján mutatod be, az is átjön. És bukta.

Így ne: „A környéken több jó étterem is van.”
Inkább így: „Szombaton leültem Józsi bácsival a falu szélén lévő csárdában. Azt mondta, az idei pörkölt különösen jól sikerült. Másnap elmentem kipróbálni – a gyerekeim már hetek óta rágják a fülem, hogy menjünk el. Igazuk volt.”

Tervezés nélkül nem megy

Ne csak ötletszerűen írj!

Ez a leggyakoribb hiba: leülsz, és nézed a képernyőt – „Na, mit írjak?” Így nem lehet hosszú távon dolgozni.

Blogírás fix időpontban

Jelölj ki egy napot és időt. Például minden szerdán 10 és 12 között. Ez nem vita kérdése – ez a te időd az írásra.

Szezonra szabott témák

A turizmus szezonális – használd ki!

  • Tavasz: túrázás, bringázás, helyi ünnepek 
  • Nyár: strandolás, fesztiválok, szabadtéri programok 
  • Ősz: szüret, erdőjárás, helyi ízek 
  • Tél: forralt bor, karácsonyi vásárok, kuckózás 

Tartalomnaptár – a titkos fegyvered

Csinálj egy egyszerű táblázatot:

  • Dátum 
  • Téma 
  • Kulcsszavak 
  • Képek 
  • Helyi események 

Példa:

  • Március 1.: „5 túraútvonal, amit tavasszal látni kell” 
  • Március 8.: „Miért március a borturizmus hónapja?” 
  • Március 15.: „Helyi mesterek: beszélgetés Kovács bácsi fazekassal” 

Mi tesz egy blogposztot igazán jóvá?

1. Kezdd történettel

Az emberek történetekben gondolkodnak. Ne kezdd sablonosan, hogy „Ebben a posztban…”.

Inkább: „Reggel, amikor kiléptem a teraszra a kávémmal, a köd még mindig lebegve ült a tó felett…”

2. A vendég szemszögéből írj

Ne azt mutasd meg, milyen szuper a vendégházad – azt, hogy ő mit élhet át.

Kevésbé jó: „Vendégházunk csendes környezetben található.”
Jobb: „Reggel csak a madárdal ébreszt – meg néha a faluból átszűrődő harangszó.”

3. Konkrét részletek

A részletek adják az élményt.

Sablonos: „Szép a kilátás.”
Hangulatos: „A nappali ablakából látod, ahogy a nap aranyfénybe borítja a szőlőt a domboldalon.”

Szövegstruktúra: építsd fel okosan!

Alcímek – a vendég térképe

Segítenek átlátni, miről van szó, és azt is, mit érdemes elolvasni, ha csak átfutja a szöveget.

Rövid bekezdések

Online mindenki gyorsabban olvas. Maradj 2-3 mondatos bekezdéseknél.

Felsorolások – az agyad kedvencei

Példa: 3 szuper túra a közelben:

  • Kéktúra: 2 óra, közepes nehézség, panoráma 
  • Piros jelzés: 4 óra, haladóknak 
  • Sárga: 1 óra, gyerekbarát 

Képek: nem díszítés, hanem élmény

Mit fotózz?

Ne csak szép képeket készíts – meséljenek!

Kiváló képek:

  • Reggeli kávé a teraszon 
  • Vendég könyvvel a függőágyban 
  • Piac, ahol színes standok sorakoznak 
  • Te, amint beszélgetsz a helyi borásszal 

Amit kerülj:

  • Stock fotók (megérzik, ha nem igazi) 
  • Túlszaturált, művi képek 
  • Idegen helyeken készült fotók 

Technikailag is elég egy mobil

  • Fotózz különböző napszakokban 
  • Engedéllyel fotózz vendéget 
  • Ne tökéletes képet akarj – hangulatot! 

SEO – hogy rád találjanak

Mire keresnek a vendégek?

Példák:

  • „vendégház Balaton közelében” 
  • „családbarát szállás Tokaj” 
  • „romantikus hétvége Nógrádban” 

Helyi SEO = aranybánya

  • „Látnivalók [városod] környékén” 
  • „[Település] túraútvonalak” 
  • „Hol együnk [városban]?” 

Ne erőltesd a kulcsszavakat

Írj természetesen – a fontos kifejezések úgyis bekerülnek.

Rossz: „Vendégház vendégház vendégház Pécs”
Jobb: „Pécstől 20 percre bújik meg egy csendes kis vendégház…”

Hívás a cselekvésre – legyen benne minden poszt végén!

  • „Írd meg kommentben, te hol szeretsz túrázni!” 
  • „Tetszett? Nézd meg szabad időpontjainkat!” 
  • „Van kérdésed a környékről? Írj nyugodtan!” 

GYIK – a leggyakoribb kérdések

Milyen gyakran írjak blogot?
Havi 2-3 poszt tökéletes. Inkább kevesebb, de értékes tartalom.

Kell mindig a vendégházat említeni?
Nem. Néha jobb, ha csak a környékről írsz – úgyis tudják, ki írja.

Mi van, ha nem tudom, mit írjak?
Figyeld a vendégeket, az eseményeket, a természetet. Mindig van miről mesélni.

Mennyire legyek személyes?
Annyira, amennyire komfortos. Az emberek szeretik tudni, ki van a szállás mögött.

Honnan tudom, hogy működik?

  • Több foglalás 
  • Több kérdés a bloggal kapcsolatban 
  • Vendégek említik, hogy olvasták 
  • Egyre többen kommentelnek, érdeklődnek 

Hogyan dolgozunk az Anima Labornál?

Mi sem csináljuk másképp. Minden hónap elején összeülünk, és közösen tervezzük meg a következő időszak blogposztjait. Van egy táblázatunk, ahol minden ötlet, minden kampány szerepel.

Ezért tudjuk nyugodtan, előre dolgozni – nem az utolsó pillanatban kapkodni. És ugyanezt javasoljuk neked is. Mert aki tervez, az hosszú távon is aktív marad. Aki csak ötletszerűen ír, az előbb-utóbb kifullad.

Záró gondolatok – egy valóban elindult történet

Tudod, mi a legjobb az egészben? Hogy amit Bea megfogadott, az nem maradt terv szintjén. Az Ilona Malom Apartman oldalán már el is indult a blog – valódi történetekkel, helyi élményekkel, inspiráló ötletekkel.

Ha szeretnél példát látni arra, hogy lehet ezt jól csinálni:
👉 kattints ide és nézd meg: https://www.ilonamalomapartman.hu/blog/

 

Te is meg tudod csinálni. Nem kell tökéletesnek lenned. Csak legyen mit mesélned. És ha most épp nincs – menj ki, és gyűjts élményeket.

A vendégek nem tökéletes fogalmazást keresnek. Igazi történeteket akarnak. Olyat, ami miatt szívesen nálad töltenek el egy hétvégét.

És most a te köröd jön:

  • Mikor írod meg az első blogposztodat?
  • És miről fog szólni?

Írd meg kommentben – kíváncsi vagyok rá!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük