Online marketing
Befektetés a vállalkozásba
Ön hogyan érkezett erre a weboldalra?
Nagy eséllyel az interneten keresett információkat, és a találatokat követve landolt ezen az oldalon. Netán egy ismerősétől vagy egy közösségi oldalon kapta ezt a linket javaslatként?
Egy biztos, az online térben jutott el hozzánk azzal a céllal, hogy az online marketingről, annak előnyeiről és formáiról tájékozódjon, esetleg konkrét szakmai segítséget keres saját online marketingjéhez.
Így működik
Napjainkban szinte természetes, hogy bármilyen kérdésünkkel és célunkkal az internethez fordulunk. Ugyanígy tesznek az Ön ügyfelei is: a weben keresik a megoldást arra az igényükre, problémájukra, amelyben Ön tud nekik segíteni.
Ha vállalkozása elérhető az interneten, akkor azonnal létrejöhet a kapocs a két fél között.
Az online marketing feladata, hogy a vásárlási folyamat minden egyes szakaszában megfelelő üzenetekkel célozza meg a lehetséges ügyfeleket.
Mi mindent tud az online marketing?
- közvetlen kapcsolatot teremt, ami lehetővé teszi a fogyasztók megismerését
- földrajzi korlátok nélkül egyszerűvé válik a megfelelő célcsoport elérése, a megfelelő időben
- a teljes vevői életút alatt folyamatos kommunikációt biztosít
- költségtakarékos, kevesebb pénzért több fogyasztót ér el
- a márkaismertség támogatja a vevői lojalitást
Milyen előnyökkel jár?
Az online marketing nem más, mint a vállalkozása népszerűsítése különböző online csatornákon.
- segítségével üzleti tevékenysége láthatóvá válik a világhálón
- a virtuális térben egyszerűen és gyorsan eléri mindazokat, akik az Ön által kínált termékek, szolgáltatások iránt érdeklődnek
- és az online marketing gazdag eszköztárának segítségével az érdeklődők valódi ügyfelekké válnak.
Az online felületeken jóval nagyobb potenciális célcsoportot érhet el, mint helyi marketinggel. A két terület azonban napjainkban már összefonódik, hiszen az online marketing egy nagyon izgalmas, új ága pont a helyi online marketing.
Az interneten hatalmas, globális közönséget szólíthat meg, mindezt költséghatékony, tervezhető és mérhető módon. Tehát az elköltött pénz megtérülése nyomon követhető, így ez a terület az, ahol a cég növekedése a leginkább kockázatmentes.
“Kell ez nekem?”
Természetesen semmi nem kötelező. De vállalkozóként tudnia kell, hogy ma már egyre több vásárló kezdi meg és fejezi be a vásárlási folyamatot az interneten.
Ha ezt a tendenciát figyelembe veszi, Ön is követi a vásárlókat a világhálóra.
Az online marketing hatékonyan működik. Ha jól válogatja össze a céljainak megfelelő eszközöket és csatornákat, kifejezetten eredményes lehet.
Ezt a dolgot kifejezetten fontos megjegyezni: a marketinget nem költségre mérik, hanem megtérülésre. Minden egyes rosszul elköltött forintért kár, viszont minél pozitívabb a megtérülés (ROI – Return On Investment), annál sikeresebbnek tekintünk egy kampányt.
Mi minden tartozik az online marketingbe?
Vállalkozása üzeneteit sokféle módon juttathatja el a célközönséghez. A kommunikáció történhet a cég webhelyén, közösségi média profiljain, emailen, online hirdetéseken, és egyéb médiumokon keresztül is.
A legfontosabb online marketing eszközök napjainkban:
- saját honlap
- közösségi média marketing
- keresőoptimalizálás, azaz SEO
- tartalommarketing
- fizetett hirdetések
- email marketing
Ezeket az eszközöket a leghatékonyabban egymást kiegészítve, egy teljes online marketing stratégia részeként érdemes használni. Ez teremti meg annak lehetőségét, hogy marketing üzenete a különböző csatornákon összehangoltan, egymást erősítve jelenjen meg, folyamatosan építve ezzel vállalkozásának hírnevét.
Nem kell (sőt nem is szabad) egyszerre megjelenni minden marketing csatornán. Ki kell próbálni egyet vagy maximum kettőt, és ha az működik, akkor folytatni és finomítani, majd ki lehet próbálni egy másikat is. Ha nem működik, akkor abbahagyni.
Nagyobb cégek, b2b üzletek esetében kombinált, többcsatornás értékesítési tölcséreket is létre lehet hozni, de ehhez komoly, tapasztaltabb marketinges (csapat) szükséges.
Ebben tudunk segíteni
Gyakran épp az rettenti el a cégvezetőket az online marketing elindításától, hogy elveszettnek érzik magukat a lehetőségek rengetegében. A jó hír, hogy nem kell online marketing szakemberré válnia ahhoz, hogy jelen legyen a világhálón.
Bízza ránk az online marketing stratégia
megtervezését és kivitelezését!
Marketing tanácsadás
Térképezzük fel együtt a lehetőségeit
Marketing stratégia
Kijelöljük az útvonalat
Közösségi marketing
Legyen aktív a közösségi felületeken
Fizetett hirdetések
Jelenjen meg a keresőkben a legjobb helyen
Kereső-optimalizálás
Optimalizálja weboldalát és internetes tartalmait a keresők számára