Webshop forgalmának növelése

Esettanulmány

2020.12.31.

Előny a válság közepén

Avagy: hogyan érjen el dinamikus növekedést egy rettenetes webáruházzal?

Webáruház havi forgalom 2020.01-11. hó között

Összegzés

A fenti grafikon egy webshop bevételeit mutatja 2020 január és november között, havi bontásban. Elmondom, hogy milyen lépéseket tettünk azért, hogy ezt a görbét elérjük.

 

Előzmények

2020 februárban kerestek meg minket, a következő háttérrel: adott volt egy patinás ajándékbolt Budán, amely az offline világban évtizedekig sikeresen működött, az internetre azonban eddig nem tudtak normálisan “átköltözni”. Több konstrukcióval  is próbálkoztak a megelőző években, ráköltöttek néhány milliót, de a netes bevétel elenyésző volt (februárban konkrétan nulla). Így találtak meg minket, egy kellemetlen megjelenésű és funkciószegény webshoppal, többszörösen kifizetve olyan tanulópénzeket, amelyek bizalmatlanná tették őket az online marketing (kábé) egészével szemben.

 

Újratervezés

Átvettünk egy több sebből vérző webshopot, és megkerestük az átmenthető értékeket. Ezek a következők voltak:

  • offline reputáció,
  • prémium minőségű termékek,
  • normálisan kategorizálva,
  • néhány hónapon keresztül üzemelteve, így
  • a Google keresőben is egész jó pozíciókat birtokolva.

 

Cserébe ezek voltak a legfőbb hibái:

  • mobilra egyáltalán nem volt optimalizálva,
  • a rengeteg termék között nem lehetett eligazodni,
  • vizuálisan béna volt, minimum 10 évvel ezelőtti design-t mutatott,
  • marketing funkciókkal, üzleti logikával nem volt felvértezve.

“Innen szép nyerni”, mondják erre a helyzetre. Belecsaptunk hát a lecsóba.

 

Akcióterv

Tehát adott volt a fent említett béna webshop, viszonylag jól beágyazódva a Google keresőbe. Ezt a beágyazódást megtartva (az URL struktúrát megtartva) csinálni kellett egy vizuálisan is normális, sőt a prémium termékekhez méltó weboldalt.

Mindeközben helyre kellett állítani vevők felé a közösségi média kommunikációt és hirdetéseket, hogy legyen bevétel (illetve lássuk, hogy reagálnak a vásárlók a különböző üzenetekre).

 

Tűzoltás

A meglévő webshop SEO eredményeit nem lett volna illő lerontani, így az URL szerkezetet óvatosan rendbe tettük úgy, hogy a módosításokra automatikus átirányítást hoztunk létre (magyarul: a Google bizonyos termékvonalakra már korábban is egész jó helyen hozta az oldalt. Ezt a pozíciót el is lehet veszíteni, ha kapkodva tervezik újra a weboldal). Ha viszont odafigyelünk rá, meg lehet tartani ezeket a pozíciókat). Ez a “természetes” keresési találatokból bejövő forgalom szempontjából is hasznos, illetve a fizetett hirdetések árát is mérsékli.

Közben volt egy-két szezonális akció, amit a közösségi médiában is meghirdettünk, a fent említett forgalom- és bevételnövelés céljából.

 

Kivitelezés

Március: beállítottuk a szokásos dolgokat: Google Search Console, Analytics, Ads, közösségi média csatornák (Facebook, Insta, Google MyBusiness).

Áprilistól-júniusig elkészült az új weboldal design, és megkezdtük annak grafikai kivitelezését.

Webshop design desktop 1
Webshop design desktop 1

Meg kellet érteni, hogyan szerveződnek a különböző termékcsoportok, ez alapján készült el a főoldal és a főbb termékcsoportok oldalai.

Beépítettük az alapvető üzleti funkciókat, és megkezdődött az új webáruház tesztelése. Közben folyamatosan ment a termékek leírásának “tisztítása”, a kategóriák beállítása. Több ezer termékes webáruházról van szó, ezért ez egy több hónapos folyamat.

Nyár végére összeállt az új rendszer, de az élesítés előtt még volt pár olyan kérése az ügyfélnek, amely további fejlesztéseket igényelt. Sokféle termékcsoport, kategória van a webshopban, és az azok közötti keresést, eligazodást a lehető legkönnyebbre kellett tenni. Az élesítést így októberre halasztottuk.

Novemberben (későn kezdve, ezért rohamtempóban) összeállítottunk egy komplex, több csatornás karácsonyi kampányt. Tartalom marketing és fizetett hirdetések kombinációjával az ügyelünk aktív részvételével készítettünk egy online adventi naptárat. Minden napra új történet került fel, a célcsoport egy-egy adott részét megszólítva.

Airocide légtisztító weboldal

Minőségi szövegezésű, igényes grafikával kísért blogposztok, közösségi médiába is kiposztolva, Google és Facebook hirdetésekkel kísérve. Rendkívül izgalmas és összetett feladat volt, 4-5 ember jól koordinált munkáját igényelve.

 

December: lefutott a kampány, a vártnál is jobb eredménnyel. Megmutatom az éves forgalmat.

Airocide légtisztító weboldal

Már nyáron, az “örökölt” webáruházzal is fellendülést sikerült elérni. Ne felejtsük el, hogy mindez 2020-ban a Covid-19 időszaka alatt volt, amely sokak számára inkább a recesszióról szólt. Szeptemberben volt egy visszaesés (teljes gőzzel a fejlesztés befejezésére koncentráltunk, ezért a marketinget gyakorlatilag leállítottuk), de októbertől kezdve lendületes növekedés vette kezdetét. Gyakorlatilag hónapról hónapra megkétszereztük a forgalmat. A cikk írásának pillanatában még nem ért véget a decemberi időszak, de így is gyönyörű számok születtek.

 

Konklúzió és jövőkép

2020 nagyon nehéz év volt sok kereskedés számára. Rendkívül tudatos újratervezést, kitartást, alkalmazkodást, türelmet és előre menekülést kívánt. Úgy gondolom, hogy a körülmények ellenére sikerült lerakni egy nagy múltú kereskedés online átállásának alapjait, miközben szép forgalmat is csináltunk.

2021-ben az előre menekülést felválthatja az okos és nyugodt tervezés. Megerősítjük, újrafogalmazzuk és felfrissítjük a brandet, új célcsoportokat keresünk. Várható egy intenzív keresőoptimalizálás, amelynek legerősebb lába a minőségi tartalommarketing. Eredménye pedig a csökkenő hirdetési költségekben, nagyobb organikus forgalomban fog leginkább mutatkozni.

Nem lesz unalmas év ez sem, de nagyon bízok abban, hogy “jutalomjáték” érzést okoz az ügyfelünknek, azaz stabil bevételeket és könnyed, laza, természetes kommunikációt a vásárlói felé.

 

Ajánlat

Sok kihívás volt számunkra is ebben az évben. Öntörvényű szabadúszókból kellett egy jól működő csapatot összerakni, akik olajozott gépezetként működnek együtt.

A csapattagok már korábban is sok éves tapasztalattal rendelkeztek, de sok gyakorlati tudást szereztünk ebből a kivitelezésből.

Digitális marketing ügynökségünk létszáma 2021-ben tovább fog bővülni, de a profizmusból nem engedünk, és várjuk a további izgalmas kihívásokat.

 

Ha úgy érzi, hogy szeretne valami ilyesmit az Ön vállalkozása számára is, és hasonlóan szép eredményekre vágyik, bátran keressen meg minket.

Iszunk egy online kávét. Megmutatja a termékeit, mesél a történetéről és a céljairól, mi pedig elmondjuk, hogy tudunk-e tenni valamit az érdekében. Szinte biztos, hogy igen, de felkészítjük az akadályokra, nehézségekre is. Előfordulhat, hogy nem tudunk együttműködni, azt is el fogjuk mondani őszintén. De ha igen, akkor végigkísérjük az úton a siker felé.

Készüljön fel a legjobbra.