fbpx

“Ne ess pánikba!”

Hogyan csökkentse a koronavírus okozta válság hatásait?

2020.04.02.

Mindannyian megérezzük a jelenleg kialakult koronavírus világjárvány hatásait. Különös aggodalommal és kilátástalansággal tölti el a rendezvényszervezőket, a turizmusban és vendéglátásban dolgozókat, üzleteket és a legtöbb helyi (személyes kontaktust igénylő) vállalkozást, mérettől függetlenül.

Az első sokkon lassan túl leszünk, de még sok nehézség várható.

Adunk néhány tippet, amelyek reményeink szerint segítenek leküzdeni a vírus okozta átmeneti időszakot.

1

Legyen tartaléka

Ha jelenleg nincs, akkor ezt most jegyezze meg örökre: tegyen félre biztonsági tartalékot. Válságok mindig voltak (legutóbb nem is olyan régen, 2008-ban), és nyugodjon meg: később is lesznek. A nehéz idők átvészeléshez, a csökkenő bevételek mellett is szükséges a céget üzemeltetni, a folyamatokat fenntartani. Ehhez szükség van könnyen hozzáférhető tőketartalékra. Ha most nincs tartalék, akkor nem most fogja elkezdeni a gyűjtögetést. Ugorjon a következő pontra és jegyezze meg a fent leírtakat.

2

Legyen terve

Ez a tanács nem csak válságok idejére érvényes, de ilyenkor az átlagosnál is jobban jöhet. Tűzzön ki rövid- és középtávú célokat. Elsődleges a pénzügyi háttér átgondolása, a bevételek és kiadások még tudatosabb tervezése. Ahhoz, hogy erőforrásait a legnagyobb hatékonysággal legyen képes kihasználni, érdemes ezeket is rendszereznie és átgondolnia. Ha tudja, hogy hova megy, könnyebben jut el oda.

3

Legyen legalább egy B terve is

A legtaktikusabb tervezők nem csak egy fronton vívnak háborút. Szükség lehet az összes kreatív ötletre, így ha az első tervet nem sikerül megvalósítani, azonnal egy másik léphet a helyébe. A világ állandóan változik. Az üzleti világ sohasem volt játszótér. Az fog túlélni, aki jól tud alkalmazkodni a körülményekhez.

4

Használja ki a szabadidejét

Ha visszaesett a forgalma, akkor valószínűleg több szabadidője is lett. Használja a fent említett tervezésre, vagy új technikák elsajátítására. Nézze át alaposan és gondolja újra a weboldalát és a kommunikációs csatornáit. Gondolja végig, milyen termékek, szolgáltatások segítenek az átmeneti időszakban, és mivel tud a legjobban visszatérni. 

Vagy egyszerűen csak pihenjen, töltődjön fel, inspirálódjon, hogy új erővel és ötletekkel láthasson később a munkához.

5

Kommunikáljon

Ez a legfontosabb: tájékoztassa az ügyfeleit, vendégeit, vevőit. Minden információ hasznos nekik: arról milyen lépéseket, óvintézkedéseket tett eddig és miket tervez még tenni. Lehet ez a konyhai higénia, vagy az üzletfelekkel való személyes találkozó helyett más kommunikációs formák választása. Nyugtassa meg az ügyfeleit, vendégeidet, hogy Önnél minden rendben van (és legyen is rendben).
Mivel a személyes kontaktus helyett a távolságtartás preferált, így még nagyobb jelentőséget kaptak az online felületek: facebook, weboldal, email. Ne féljen a fizetett hirdetésektől sem – lehet, hogy pont most érdemes használni őket. A cégét menthetik meg.

6

Erősítse a házhozszállítást

Ha van lehetősége használja ki az online megrendelés adta lehetőséget. Ez a járvány elmúltával is új piacot és vevőket jelent. Indítsa el vagy fejlessze tovább a webshopját! Ha étterme van, szállítsa ki az ételt (vezesse be a Wolt, Netpincér vagy hasonló szolgáltatást)! árusítson kuponokat, amiket ajándékba adhatnak egymásnak a vendégei.

7

Tegye rendbe a Google Cégem fiókját

Még nincs a tulajdonában? Igényelje meg minél gyorsabban. Nézze át a beállításait (név, cím, telefonszám, nyitva tartás), és ha ideiglenesen bármi változik, készítsen bejegyzést, ugyanúgy, mintha a Facebook-ra posztolna. Töltsön fel képeket, válaszoljon a véleményekre (akár visszamenőleg az összesre),* és írja be az A és B tervbe is, hogy ne felejts el itt is kommunikálni. Hosszú távon rendkívül hasznos lesz.

*A helyek véleményezését és az azokra történő reagálást a legtöbb hely esetében március végén kikapcsolta. Bevezetett más, a COVID időszak alatt hasznosabb funkciókat, ezekről később beszámolunk.

Frissítés 2020.04.13.
Ha étterme van, ne hagyja ki, hogy beállítja a Kiszállítás lehetőséget is a Google Térképen. Így tudja beállítani a Google Cégemben a házhoz szállítást.

+ 1

“Ne ess pánikba!”

Készüljön a válság utáni időszakra.  Ha elszállnak a sötét fellegek, ismét növekedni fog a fogyasztás. Az emberek fellélegeznek, boltokba és vendéglőkbe járnak, utazni szeretnének. Tartsa a kapcsolatot a vendégeivel, ügyfeleivel, hogy a kritikus időszak után se felejtsék el a Ön vállalkozását. Ha fellendül a fogyasztási kedv, az önére fognak emlékezni, nem a konkurenciára.

Kemény időszak jön

Nem tudjuk, meddig tart és milyen áldozatokkal jár, de sok átalakulást fog hozni. De nagyon fontos, hogy továbbra is pozitívan álljon a dolgokhoz, és higgadtan tegye a dolgát. Ha van tartaléka, használja fel a későbbi építkezésre, és szakítson időt arra, hogy megerősítse a későbbi pozícióját.

A válságnak lesznek nyertesei és vesztesei. Döntse el, hogy Ön melyik táborba fog tartozni, és cselekedjen ennek megfelelően.

A fentiek közül több olyan is van, amelynek kivitelezésében is tudunk segíteni. Ha bármiben úgy érzi, hogy hasznosak leszünk Önnek (akár tanácsot kér, akár meg kell csinálni valamit), keressen meg, fogunk Önre időt szánni.