Oldal kiválasztása

Ne ess pánikba!

Hogyan csökkentsd a koronavírus okozta válság hatásait?

2020.04.02.

Mindannyian megérezzük a jelenleg kialakult koronavírus világjárvány hatásait. Különös aggodalommal és kilátástalansággal tölti el a rendezvényszervezőket, a turizmusban és vendéglátásban dolgozókat, üzleteket és a legtöbb helyi (személyes kontaktust igénylő) vállalkozást, mérettől függetlenül.

Az első sokkon lassan túl leszünk, de még sok nehézség várható.

Adunk néhány tippet, amelyek reményeink szerint segítenek leküzdeni a vírus okozta átmeneti időszakot.

1

Legyen tartalékod

Ha jelenleg nincs, akkor ezt most jegyezd meg örökre: tegyél félre biztonsági tartalékot. Válságok mindig voltak (legutóbb nem is olyan régen, 2008-ban), és nyugodj meg: később is lesznek. A nehéz idők átvészeléshez, a csökkenő bevételek mellett is szükséges a céget üzemeltetni, a folyamatokat fenntartani. Ehhez szükség van könnyen hozzáférhető tőketartalékra. Ha most nincs tartalék, akkor nem most fogod elkezdeni a gyűjtögetést. Ugorj a következő pontra és jegyezd meg a fent leírtakat.

2

Legyen terved

Ez a tanács nem csak válságok idejére érvényes, de ilyenkor az átlagosnál is jobban jöhet. Tűzz ki rövid- és középtávú célokat. Elsődleges a pénzügyi háttér átgondolása, a bevételek és kiadások még tudatosabb tervezése. Ahhoz, hogy erőforrásaidat a legnagyobb hatékonysággal legyél képes kihasználni, érdemes ezeket is rendszerezned és átgondolnod. Ha tudod, hogy hova mész, könnyebben jutsz el oda.

3

Legyen legalább egy B terved is

A legtaktikusabb tervezők nem csak egy fronton vívnak háborút. Szükség lehet az összes kreatív ötletre, így ha az első tervet nem sikerül megvalósítani, azonnal egy másik léphet a helyébe. A világ állandóan változik. Az üzleti világ sohasem volt játszótér. Az fog túlélni, aki jól tud alkalmazkodni a körülményekhez.

4

Használd ki a szabadidőd

Ha visszaesett a forgalmad, akkor valószínűleg több szabadidőd is lett. Használd a fent említett tervezésre, vagy új technikák elsajátítására. Nézd át alaposan és gondold újra a weboldalad és a kommunikációs csatornáid. Gondold végig, milyen termékek, szolgáltatások segítenek az átmeneti időszakban, és mivel tudsz a legjobban visszatérni. 

Vagy egyszerűen csak pihenj, töltődj fel, inspirálódj, hogy új erővel és ötletekkel láthass később a munkához.

5

KOMMUNIKÁLJ

Ez a legfontosabb: tájékoztasd az ügyfeleidet, vendégeidet, vevőidet. Minden információ hasznos nekik: arról milyen lépéseket, óvintézkedéseket tettél eddig és miket tervezel még tenni. Lehet ez a konyhai higénia, vagy az üzletfelekkel való személyes találkozó helyett más kommunikációs formák választása. Nyugtasd meg az ügyfeleidet, vendégeidet, hogy nálad minden rendben van (és legyen is rendben).
Mivel a személyes kontaktus helyett a távolságtartás preferált, így még nagyobb jelentőséget kaptak az online felületek: facebook, weboldal, email. Ne félj a fizetett hirdetésektől sem – lehet, hogy pont most érdemes használni őket. A cégedet menthetik meg.

6

Erősítsd a házhozszállítást

Ha van lehetőséged használd ki az online megrendelés adta lehetőséget. Ez a járvány elmúltával is új piacot és vevőket jelent. Indítsd el vagy fejleszd tovább a webshopod! Ha éttermed van, szállítsd ki az ételt (vezesd be a Wolt, Netpincér vagy hasonló szolgáltatást)! árusíts kuponokat, amiket ajándékba adhatnak egymásnak a vendégeid.

7

Tedd rendbe a Google Cégem fiókod

Még nincs a tulajdonodban? Igényeld meg minél gyorsabban. Nézd át a beállításaidat (név, cím, telefonszám, nyitva tartás), és ha ideiglenesen bármi változik, készítsd bejegyzést, ugyanúgy, mintha a Facebook-ra posztolnál. Tölts fel képeket, válaszolj a véleményekre (akár visszamenőleg az összesre),* és írd be az A és B tervbe is, hogy ne felejts el itt is kommunikálni. Hosszú távon rendkívül hasznos lesz.

*A helyek véleményezését és az azokra történő reagálást a legtöbb hely esetében március végén kikapcsolta. Bevezetett más, a COVID időszak alatt hasznosabb funkciókat, ezekről később beszámolunk.

Frissítés 2020.04.13.
Ha éttermed van, ne hagyd ki, hogy beállítod a Kiszállítás lehetőséget is a Google Térképen. Így tudod beállítani a Google Cégemben a házhoz szállítást.

+ 1

Ne ess pánikba!

Készülj a válság utáni időszakra.  Ha elszállnak a sötét fellegek, ismét növekedni fog a fogyasztás. Az emberek fellélegeznek, boltokba és vendéglőkbe járnak, utazni szeretnének. Tartsd a kapcsolatot a vendégeiddel, ügyfeleiddel, hogy a kritikus időszak után se felejtsék el a Te vállalkozásod. Ha fellendül a fogyasztási kedv, rád fognak emlékezni, nem a konkurenciára.

Kemény időszak jön

Nem tudjuk, meddig tart és milyen áldozatokkal jár, de sok átalakulást fog hozni. De nagyon fontos, hogy továbbra is pozitívan állj a dolgokhoz, és higgadtan tedd a dolgodat. Ha van tartalékod, használd fel a későbbi építkezésre, és szakíts időt arra, hogy megerősítsd a későbbi pozíciódat.

A válságnak lesznek nyertesei és vesztesei. Döntsd el, hogy te melyik táborba fogsz tartozni, és cselekedj ennek megfelelően.

A fentiek közül több olyan is van, amelynek kivitelezésében is tudunk segíteni. Ha bármiben úgy érzed, hogy hasznosak leszünk neked (akár tanácsot kérsz, akár meg kell csinálni valamit), keress meg, fogunk rád időt szánni.