Amikor elérhetőbbé szeretnénk tenni weboldalunkat olvasóink és vásárlóink számára, akkor nemcsak az számít, amit a kép ábrázol, hanem az is, ami mögötte van: a szöveges leírások és a kép mérete. 

A szöveges leírások segítik a Google-t abban, hogy a keresések sokaságában megfelelő helyen tudja elhelyezni az Ön számára a weboldalt. Minél pontosabb a leírás, annál könnyebben találják meg az olvasók a weboldalát. 

 

Ez a cikk segíteni fog, ha

 

  • még nincs webáruháza, és felkészült szeretne lenni az indítás előtt,
  • SEO tesztek megmutatták vagy a rendszergazda jelezte, hogy a képeket optimalizálni kell.

A fényképek mérete önmagában is elengedhetetlen keresőoptimalizációs tényező, a képátméretezésről bővebben ebben a cikkünkben olvashat. A nagy képek lassítják a weboldal betöltési sebességét, így rontják az oldala besorolását. Ezenkívül az alábbira érdemes még odafigyelnie:

 

Megfelelő ALT szövegek (meta szövegek) létrehozása

 

A képekhez tanácsos minél több és minél relevánsabb szöveges leírás megadása. A Google nem látja a képeket úgy, ahogy azok számunkra az oldalon megjelennek – szöveges leírások alapján azonosítja őket

Minél több a szöveg, vagyis minél jobban tölti ki az alábbiakat, a keresés során annál könnyebb a Google-nek a megfelelő helyen megjelenítenie a weboldalát.

 

  • Fájlnév (file name). A képfájlok elnevezése az elsődleges információforrás. A fényképezőgép által generált sorszám semmit nem mond el annak a tartalmáról, ehelyett mindig használjunk releváns fájlnevet, mondjuk a termék megnevezését. Ahelyett, hogy DSC8374.JPG nevet adna, legyen a képnek értelmes neve. Használjon kis betűket, ékezetek nélkül. Ha két szóból áll a file neve, akkor rövid kötőjellel válassza el a szavakat:

például tolgyfa-setapalca-ferfiaknak.jpg 

  • Alternatív szöveg (alternative text). A képekhez adjon helyettesítő szöveget (angol kezelőfelületen ezt alt text-nek nevezik). Az ALT mezőben megadott információk a böngészés során általában nem láthatóak, azonban a felolvasó programok számára és a keresőmotoroknak is kulcsfontosságúak. Ügyeljünk rá, hogy ez mindig legyen megfelelően kitöltve, és azt írja le, amit az adott kép ábrázol, termék esetén

például: „BOCK Rosé Cuvée 2016

  • Cím (title). Hasonló kitöltése legyen, mint az Alt text.
  • Felirat (caption). Készítsen feliratot a képhez. Ezzel magyarázatot, kiegészítő megjegyzést tud adni a fényképhez (termékekhez nem kötelező, mert többnyire nem jelenik meg.) 
  • Leírás (description). Ezzel részletes leírást tud adni a képnek, ami nem jelenik meg a képernyőn, hanem a Google és a látássérültek “olvassák”. Lehet akár 2-3 mondat is, de mindenképpen hosszabb, mint az Alt és a Title.

például: „Egy palack BOCK Rosé Cuvée 2016 – könnyű rozé bor, nyári estékre

 

Mi van akkor, ha egy kép rossz fájlnévvel lett feltöltve?

 

Ha nincs sok ilyen kép az oldalon és hosszú távon tervezi használni őket, akkor érdemes cserélni. Törölje a médiatárból, töltse fel az újat, és végezze el a meta szövegek kitöltését.

Ha nagyon sok képe van, akkor rengeteg erőforrás lenne ezeket megcserélni, ezért érdemesebb fennhagyni az oldalon és csupán a meta-szövegeket kitölteni. A keresőoptimalizálás így nem lesz 100%-os, hiszen a fájlnevek utólagos módosítása nem egyszerű. Lehetséges, de ez informatikus beavatkozását igényli.

 

Reméljük, ez a cikk segített a keresőoptimalizálás rejtelmeinek eloszlatásában.

Ha kérdése van, keressen minket bátran.

 

___

Források:

https://www.webaruhazkeszitesarak.hu/hir/webaruhaz-termek-kepeinek-optimalizalasa

https://premiumhonlap.hu/honlapkeszites/kep-atmeretezese/